:
امروزه اهمیت و پیشرفت روز افزون سیستم های مخابراتی بر کسی پوشیده نیست. میتوان گفت که در حال حاضر کمتر فردی وجود دارد که به نوعی با یکی از سیستم های مخابراتی سر و کار نداشته باشد. فراگیرترین تکنولوژی مخابرات در این روزها تکنولوژی موبایل میباشد. اولین شبکه موبایل با مدولاسیون آنالوگ در سال 1980 شروع بکار کرد و مشکلات زیادی اعم از کمبود ظرفیت، پوشش نامناسب، نداشتن امنیت، قابلیت اطمینان پایین و غیره داشت. انجمن CEPT اروپا، در سال 1987 به معرفی یک سیستم استاندارد به نام GSM نمود تا مشکلات قبلی حل شود. سیستم استاندارد GSM در حال حاضر در بیش از 200 کشور جهان به کار گرفته شده است و برای اینکه از تمام ظرفیت و ویژگی های برجسته آن به بهترین نحو استفاده شود، باید از سیستم بهینه آن استفاده شود. یکی از مزایای اصلی سیستم GSM، استاندارد بودن این سیستم است. یکی از ویژگی های مهم سیستم GSM، ترکیب FDMA و TDMA به وسیله مدولاسیون خاصی به نام GMSK می باشد.
این پایان نامه در 9 فصل تنظیم شده است که توضیحات کلی در مورد فصول در ذیل آمده است.
در فصل سوم، پارامترهای GSM در مد Idle و مد Dedicated که یکی از مباحث اصلی بهینه سازی است، معرفی و بررسی شده اند.
در فصل چهارم، ویژگی های GSM و کاربردهای آن در بهینه سازی تشریح شده اند که با بکارگیری این ویژگی ها می توان از منابع موجود شبکه، حداکثر استفاده را کرد و شبکه را برای توسعه آماده نمود.
در فصل ششم به مشخصات شبکه، مشکلات شبکه معرفی شده و روش رفع مشکلات بیان شده اند.

در فصل هفتم، به الگوریتم بهینه سازی و راه حلی برای بهینه کردن شاخص ها می پردازیم.

خرید متن کامل این پایان نامه :

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

در فصل هشتم، به تشریح نرم افزاری که جهت آنالیز Dump File های BSC طراحی و تدوین شده است، پرداخته ایم. این نرم افزار با بهره گرفتن از برنامه نویسی Visual Basic .NET نوشته شده است و مشکلاتی در اجرا دارد که می توان با بکارگیری Application های دیگر Visual Basic .NET زمان اجرا را سریع تر نمود و جهت کاربردهای دیگر این برنامه را توسعه داد.
در فصل نهم، نتایج بکارگیری الگوریتم بهینه سازی و نرم افزار طراحی شده ارائه شده است و ما میتوانیم نتایج بکارگیری راه حل ها را بصورت گرافیگی در جهت بهبود کیفیت و شاخص های شبکه مشاهده کنیم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...