:
مسائل پایداری بسته به ماهیت و وضعیت اختلال معمولا بر دو نوع اصلی تقسیم می شود:
* بررسی پایداری درحالت مانا Steady state stability
* بررسی پایداری درحالت گذرا Transient stability
پایداری مانا (ماندگار) به توانایی سیستم قدرت در بازگرداندن همگامی پس از رخداد اختلال های كوچك و كند مثل تغییرات تدریجی توان اطلاق میگردد. حالت توسعه یافته پایداری ماندگار پایداری پویا (دینامیكی) Dynamic stability نامیده می شود. پایداری پویا مربوط به اختلال های كوچك برای مدت زمان طولانی با منظور كردن وسایل كنترل خود كار می باشد. امروزه بررسی پایداری حالت گذرا، راه تحلیلی اصلی برای بررسی رفتار پویای الكترودینامیكی سیستم قدرت است.
2-1- تجزیه و تحلیل تجهیزات در شبكه های توزیع، فوق توزیع و انتقال
علاوه بر ژنراتورها، ترانسفور ماتورها و خطوط انتقال، وسایل دیگری نیز برای حفاظت و بهره برداری مناسب سیستم قدرت مورد نیاز هستند. برخی از وسایل حفاظتی كه به طور مستقیم به مدارها متصل هستند كلید افزار Switchgear نامیده می شوند. اینها شامل ترانسفورماتورهای اندازه گیری، مدار شكنها (كلیدهای فشار قوی Circuit breaker یا دیژنكتورها) و كلیدهای قطع (سكسیونرها) فیوزها و برقگیرها Lighting arrester هستند این وسایل برای بدون برق كردن یا قطع مدارها تحت

خرید متن کامل این پایان نامه :

 

پایان نامه

 

 شرایط بهره برداری عادی یا در زمان وقوع خطا بكار می روند. در این قسمت توضیحاتی اجمالی در مورد تجهیزات مذكور آورده شده است.

1-2-1- کلیدهای قدرت
در یک پست فشار قوی كلید قدرت تقریبا یكی از اساسی ترین اجزای آن می باشد. كلید قدرت نقش اصلی در قطع و وصل كردن و وارد و خارج كردن مصرف كننده ها و خطوط انتقال در شبكه را به عهده دارند. به طور كلی مانور در شبكه جهت تغییر در سیستم توزیع و انتقال انرژی توسط كلیدهای قدرت صورت می پذیرد. در زمان ایجاد عیب یا خطایی بر روی شبكه كلیدها قسمت معیوب را به سرعت از مدار خارج نموده و بدین وسیله از آسیب رسیدن به نیروگاه ها و وسایل تجهیزات پست كه ایجاد انها هزینه های هنگفتی را به وجود آورده جلوگیری میگردد. به طور كلی عملكرد صحیح كلیدها بسیار اهمیت دارد. كلیدها دستور قطع یا وصل را از طریق سیستم های كنترل و یا سیستم های حفاظت (رله های حفاظتی) دریافت می نمایند. سیستم های كنترل، بیشتربرای مانور روی شبكه بكار برده می شوند. حال اینكه سیستم های حفاظتی در موقع بروز عیب یا خطا و به صورت اتوماتیک فرمان قطع كلیدها راصادر می كنند.
2-2-1- اشكالاتی كه ممكن است باعث عدم عملكرد صحیح كلیدها شوند
اشكالاتی كه ممكن است باعث عدم عملكرد صحیح كلیدها شوند عبارتند از:

  • اشكال در مدار فرمان كلید
  • اشكال در مكانیزم عملكرد
  • زیاد بودن جریان خطا
  • زیاد بودن زمان قطع كلید دراثر تنظیم نادرست
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...